Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝ "HIT" ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ 28ΗΣ


Χωρίς κανένα σχόλιο, μόνο όπως θα έλεγαν οι μαθητές μας, Βαλαδάκης respect!

Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ 28/10/2011




Τα παλληκαράκια μας και τα κορίτσια μας, Γυμνασίου και Λυκείου, παρήλασαν με καμάρι και με αξιοπρέπεια τιμώντας αυτούς που έχυσαν το αίμα τους, το σχολείο μας, και τις οικογένειές τους. Οι ευχαριστίες όλων μας συνοδεύουν τα παιδιά μας.

Η παραπάνω φωτογραφία δείχνει το μέλλον που προπορεύεται της παρέλασης.

Μια σειρά αναμηστικών φωτογραφιών έχει αναρτηθεί τόσο στους ηλεκτρονικούς συνδέσμους:

http://www.flickr.com/photos/69173130@N05/ 
http://www.flickr.com/photos/69173130@N05/page2/ 


όσο και στη δεξιά πλευρά του ιστολόγιου κάτω από τον τίτλο "Φωτογραφίες"

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ



Εξαιρετική ήταν η γιορτή για την Εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου που σήκωσε στην πλάτη του, με τη βοήθεια τριών μαθητών, ο κ. Ανδρέας Βαλαδάκης. Θεματικός ήρωας της γιορτής ήταν ο Στρατηγός Κατσιμήτρος που σχεδίασε την άμυνά μας στα βουνά της Ηπείρου, την οργάνωσε και χάραξε την κόκκινη γραμμή που πίσω από αυτήν δεσμεύτηκε να μην υποχωρήσει ούτε βήμα, και δεν υποχώρησε, αντίθετα! Σχεδίαση, οργάνωση και κόκκινη γραμμή, απίστευτα επίκαιρες ανάγκες, απίστευτα καταλυτικές οι συγκρίσεις με το σήμερα.

Η πιο συγκινητική στιγμή της γιορτής ήταν το κλείσιμο, όπου όλοι μας, θέλοντας να συμβολίσουμε την ομοψυχία και την αλληλεγγύη που χαρακτήρισε το λαό μας το 40, πιαστήκαμε χέρι χέρι και ψάλαμε τον Εθνικό μας Ύμνο. Ένα απόσπασμα της γιορτής ανέβηκε στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο
http://www.youtube.com/watch?v=KMYbTonA-GU&feature=youtube_gdata_player
Ο "σκηνοθέτης" και "παραγωγός" ΑΒ σύντομα θα ανεβάσει και ένα πολύ καλό video το οποίο επένδυσε ευρηματικά με μουσική και στίχους των Deep Purple με τους οποίους υποτίτλισε την πορεία προς το μέτωπο και τον θρίαμβο.

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Σήμερα το μεσημέρι ανακοινώθηκε από το ΥΠΔΒΜΘ η αξιολογική κατάταξη των σχολείων που υπέβαλαν φάκελο υποψηφιότητας για να χαρακτηριστούν ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.


Όπως το περιμέναμε, το σχολείο μας είναι ανάμεσα στα 15 Λύκεια που από πειραματικά μετατρέπονται σε Πρότυπα Πειραματικά. Αυτό που δεν περιμέναμε είναι να βρισκόμαστε στην 11η θέση, μόνο. Η αλήθεια είναι ότι απωλέσαμε οικειοθελώς (δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες), 0,52 μόρια που θα αρκούσαν για να καταταγούμε στην 9η θέση, η οποία επίσης καθόλου δε θα μας ικανοποιούσε. Έχουμε τις αντιρρήσεις μας για την αξιολόγηση και βαθμολόγηση επί μέρους κριτηρίων. Έχουμε τις αντιρρήσεις μας για την παντελή έλλειψη αξιολόγησης του διδακτικού μας έργου, που είναι, ως γνωστόν, το κύριο καθήκον μας και το δυνατό μας σημείο. Όμως, συμμετείχαμε στην "κρίση" γνωρίζοντας τους όρους εκ των προτέρων. Συνεπώς, οι  μεμψιμοιρίες δεν μας ταιριάζουν, ούτε πρόκειται να υποβάλλουμε ένσταση και ο λόγος είναι απλός, στη 15η ή στην 1η θέση, στην 11η ή στην 9η εμείς είμαστε το ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ. 

Όποιος ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί τον τρόπο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων μπορεί να ανατρέξει στη διεύθυνση:

http://www.et.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=108&lang=el

να πληκτρολογήσει 2011 στο πλαίσιο δεξιά από τον τίτλο:
Ετήσιο Ευρετήριο
να πληκτρολογήσει 3966 στο κενό πλαίσιο κάτω από τον τίτλο:
με Αριθμό Νόμου ή Διατάγματος
να πατήσει το "κουμπί" ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
να κατεβάσει το σχετικό pdf έγγραφο και να αρχίσει την ανάγνωση από τη 19η σελίδα.

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΜΑΡΑΓΔΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΡΒΑΚΗ


ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΡΒΑΚH

         Όλοι σήμερα βιώνουμε την πολύπλευρη κρίση (οικονομική, πολιτική, πολιτιστική και ο,τιδήποτε άλλο) με διάφορους τρόπους. Και όλοι νοιώθουμε ότι η υπέρβασή της δεν είναι επικείμενη στο κοντινό τουλάχιστον μέλλον. Οι πιο πολλοί μάλλον συμφωνούμε ότι, στη χώρα μας τουλάχιστον, δεν έχουμε δει ακόμη τον πάτο, το χαμηλότερο δηλαδή σημείο της κρίσης.

         Να όμως, που σε ένα χρόνο από τώρα (δηλαδή του χρόνου τον Οκτώβρη) θα υπάρξει μια εξέλιξη που μπορεί να προκαλέσει ένα είδος επικοινωνιακού σεισμού στη χώρα μας! Και αυτό το γεγονός, θέλω να πιστεύω με κίνδυνο να χαρακτηριστώ τουλάχιστον υπεραισιόδοξος, μπορεί να σηματοδοτήσει τον καταλύτη εξελίξεων που θα σηματοδοτήσουν το ξεκίνημα για την υπέρβαση της κρίσης για τη χώρα μας. Ποιο θα είναι αυτό το γεγονός; Μα το ανέβασμα της ταινίας για τη ζωή του Ιωάννη Βαρβάκη με τίτλο Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι από το Γιάννη Σμαραγδή! Μιας ταινίας που με αφορμή τη ζωή του μεγάλου μας ευεργέτη θα μιλάει για τη μετάβαση από το εγώ στο εμείς. Θα αναφέρεται δηλαδή σε ένα νευραλγικής σημασίας ζήτημα που αφορά όχι μόνο την ελληνική κοινωνία αλλά τις κοινωνίες σχεδόν των περισσότερων χωρών του πλανήτη μας. Γιατί σε όλες σχεδόν τις κοινωνίες σήμερα υπάρχουν δραματικές οικονομικές ανισότητες και ο πλούτος είναι συγκεντρωμένος σε μια εξαιρετικά μικρή μειοψηφία. Ίσως γιατί η παγκοσμιοποίηση έχει οδηγήσει, μεταξύ άλλων, σε πρωτόγνωρη όξυνση των ανισοτήτων καθώς σε όλες τις Δυτικές οικονομίες η πληβειοποίηση της μεσαίας τάξης είναι σε εξέλιξη.

         Ο καθένας βέβαια έχει μια άποψη για το τι πρέπει να γίνει για τη δικαιότερη αναδιανομή του πλούτου και των εισοδημάτων. Από επαναστατική αλλαγή μέχρι συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις. Ο Βαρβάκης ωστόσο, ανήκε στο είδος των ανθρώπων που θεωρούσε ότι είχε σαν αποστολή να αναπτύξει πολυποίκιλες δράσεις για να επιστρέψει στην κοινωνία τα πολλά χρήματα που χάρις την ευφυΐα και τις δεξιότητές του απέκτησε πρωτύτερα. Έτσι, ξεκινώντας από παράτολμος πειρατής-μπουρλοτιέρης, μετεξελίσσεται σε εξαιρετικά πετυχημένο επιχειρηματία διακινώντας τεράστιες ποσότητες χαβιαριού στους πιο ευκατάστατους των μεγαλύτερων αυτοκρατοριών της εποχής του (Ρωσικής, Γαλλικής, Αυστροουγγρικής). Όταν όμως γίνεται ζάπλουτος, ο αμόρφωτος αυτός Ψαριανός, αρχίζει να σκέφτεται τρόπους με τους οποίους θα επιστρέψει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών του στην κοινωνία με το μεγαλύτερο κομμάτι να αφορά την παιδεία των νέων! Έτσι, ο Βαρβάκης με την ιδιαιτέρως πολυκύμαντη ζωή του (ιδανικό σενάριο στα χέρια ενός δημιουργού όπως ο Γιάννης Σμαραγδής που θεωρεί ότι η ζωή του αγγίζει την αγιοσύνη!) κατέκτησε μια θέση στο πάνθεον των μεγάλων Ελλήνων ευεργετών μαζί με τον Αβέρωφ, το Στουρνάρα, τους αδελφούς Ζάππα, τον Αρσάκη, του Ζωσιμάδες και πολλούς άλλους Έλληνες που πρόσφεραν μέγα μέρος της περιουσίας τους στο φτωχό ελληνικό κράτος του 19ου αιώνα.

         Και τι είναι αυτό που με κάνει να πιστεύω ότι το μήνυμα της ταινίας για το Βαρβάκη μπορεί να οδηγήσει σήμερα πολλούς πλούσιους να ακολουθήσουν το παράδειγμά του; Πρώτον, η σκηνοθετική σφραγίδα του Γιάννη Σμαραγδή που έχει την απεριόριστη ικανότητα να παρουσιάζει ιδανικά όποιον σημαντικό Έλληνα επιλέγει για θέμα του. Άλλωστε, το έχει αποδείξει έμπρακτα πολλές φορές, με το Δομίνικο Θεοτοκόπουλο (Γκρέκο) να συγκινεί όλους τους Έλληνες και εκατοντάδες χιλιάδες ξένους στις άλλες χώρες, όπως την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Τσεχία, τη Ρωσία, την Ουγγαρία, την Αίγυπτο, το Λίβανο, τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά όπου προβλήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία.

         Δεύτερον, η συμμετοχή ενός καστ εξαιρετικών ηθοποιών με επικεφαλής τον εξαιρετικό Γερμανό ηθοποιό Σεμπάστιαν Κωχ, που όλοι απολαύσαμε στις Ζωές των άλλων. Το ιεροεξεταστή του Γκρέκο Χουάν Ντιέγκο Μπότο, τον ιδανικό Γκρέκο Νικ Αστον και το Λάκη Λαζόπουλο σε χαρακτηριστικούς ρόλους. Την ακατάβλητη Κατρίν Ντενέβ σε ένα ακόμη ρόλο στην μεγάλη της καριέρα. Και πολλούς άλλους ηθοποιούς που θα πλαισιώσουν τους προηγούμενες υπηρετώντας ένα εμπνευσμένο σενάριο γραμμένο από τους Jackie Pavlenko (Αγγλία), Vladimir Valutsky ( Ρωσία), Παναγιώτη Πασχίδη και Γιάννη Σμαραγδή (Ελλάδα) που έχει ήδη συγκινήσει όσους είχαν την τύχη να το διαβάσουν.

         Τρίτον, η παρουσία της Sony Pictures, της μεγαλύτερης εταιρείας κινηματογραφικών παραγωγών στον κόσμο που έχει ήδη αναλάβει την ταυτόχρονη προβολή της ταινίας σε αρκετές χώρες, ενώ στη χώρα μας θα ανέβει ταυτόχρονα σε πάνω από 100 αίθουσες. Η Sony έχει ήδη πιστέψει ότι το μήνυμα της ταινίας είναι εξαιρετικά επίκαιρο με δεδομένη την παγκόσμια κρίση και θα επιδιώξει να προβάλλει την ταινία με κάθε τρόπο καθώς πιστεύει ότι μπορεί να αποτελέσει μια παγκόσμια επιτυχία! Άλλωστε, στις ΗΠΑ, προσωπικότητες όπως ο Bill Gates και ο Warren Buffett, κορυφαίοι στη λίστα Forbes των πλουσιότερων του κόσμου εδώ και πολλά χρόνια, λαμβάνουν ήδη πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση της διαρκώς μεγαλύτερης φιλανθρωπικής τους δράσης, ενθαρρύνοντας και άλλους. Μάλιστα, ο Warren Buffett ζητεί άμεσα αυξημένη φορολόγηση για τους πιο πλούσιους!
         Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκινούν στο τέλος του μήνα στη Μεσσηνία και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους πρώτους μήνες του 2012, καθώς σύμφωνα με το σχεδιασμό η ταινία θα προβληθεί στις αίθουσες το φθινόπωρο του 2012.

         Τελικά, η οικογένεια του Βαρβακείου, παρά την πρωτόγνωρη κρίση που βιώνουμε, επιδιώκει και είναι κοντά σε τρεις μεγάλους στόχους:

1.    Στην απόκτηση σχολικής στέγης ανάλογης της μεγάλης ιστορίας της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής (ξεπέρασε ήδη τα 150 χρόνια!) στο οικόπεδο του ιδρύματος στην Κηφισιά, καθώς τα νέα από τον ΟΣΚ που έχει αναλάβει το σχετικό εγχείρημα είναι αισιόδοξα και ελπιδοφόρα.
2.     Την ένταξη του σχολείου στην πρώτη θέση των Προτύπων Σχολείων, σε εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας που πρόσφατα ψηφίστηκε δικαιώνοντας τις μακρόχρονες προσπάθειες των αποφοίτων.
3.  Την ανάδειξη της προσωπικότητας του Ιωάννη Βαρβάκη σε προσωπικότητα παγκόσμιας εμβέλειας μέσω της ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή που αναμένεται να λειτουργήσει παρηγορητικά για τα πληττόμενα από την κρίση ευρέα κοινωνικά στρώματα και παραδειγματικά για τις ηγεσίες και τους «έχοντες», ανανεώνοντας έτσι την ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο στο μέλλον.



Δημήτρης Τζάνας
Μέλος Δ.Σ.
Συλλόγου Αποφοίτων Βαρβακείου



Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

1ος Φετινός Περίπατος: Badminton Theater


Αύριο, 18/10/2011 οι μαθητές μας θα παρακολουθήσουν στο Badminton Theater την παράσταση μπαλέτου ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ. Η παράσταση βασίζεται στο σχετικό βιβλίο του Ραφαέλο Τζιοβανόλι, σε μουσική Αράμ Χατσατουριάν και χορογραφία του Γιούρι Γκριγκόροβιτς (Grigorovich Ballet Theatre of Russia) των φημισμένων μπαλέτων Bolshoi.

Η αρχική τιμή εισόδου είναι 53 για ενηλίκους και 29 για φοιτητές και παιδιά. Η τιμή που δόθηκε στο σχολείο μας είναι 9€.

Σημειώνεται ότι σε περιπτώσεις που για την πραγματοποίηση περιπάτου απαιτούνται pullman, η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι τουλάχιστον 75%, ενώ οι μαθητές που δε συμμετέχουν δεν παίρνουν απουσίες. 



ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ


Το Βαρβάκειον Ίδρυμα προκηρύσσει διαγωνισμό για τη χορήγηση  17  υποτροφιών εσωτερικού κατά το σχολικό έτος 2011-2012. Οι  7  αφορούν αποφοίτους Δημόσιου Δημοτικού που γράφτηκαν στην Α’ Γυμνασίου το 2011, άλλες  7  αφορούν αποφοίτους Δημόσιου Γυμνασίου που γράφτηκαν στην Α’ Λυκείου το 2011, και  3  αφορούν αποφοίτους Λυκείου που έχουν εγγραφεί στο Α’ εξάμηνο σπουδών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). Το ύψος της υποτροφίας είναι για το Γυμνάσιο και το Λύκειο 150€ το μήνα μέχρι αποφοιτήσεως από την οικεία βαθμίδα, και 300€ το μήνα μέχρι το πέρας των σπουδών για φοιτητές ΑΕΝ.

Ο ίδιος διαγωνισμός με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις θα διεξαχθεί εξ αναβολής για το σχολικό έτος 2010-2011 (αφορά αποφοίτους Δημοτικού, Γυμνασίου και επιτυχόντες στις ΑΕΝ του 2010).

Η προκήρυξη του διαγωνισμού και σχετικές αιτήσεις μπορούν να ανασυρθούν από την ηλεκτρονική διεύθυνση
http://gym-peir-athin.att.sch.gr/anakinosis/anakinosis.htm

Επίσης, για διευκρινήσεις και έντυπα αιτήσεων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη γραμματεία του Βαρβακείου Ιδρύματος (Ιπποκράτους 2 & Ακαδημίας, τηλ.: 2103632233 & 2103618186),  τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. 

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

ΣΤΗ ΔΙΑΛΕΞΗ

Ο νεαρός Σιλουανός λύνει, 19 μαθητές και 3 καθηγητές παρακολουθούν, η σιγή είναι νεκρική.

1η ΔΙΑΛΕΞΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ - ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ ΜΠΡΑΖΙΤΙΚΟΣ


Καλείσθε στην 1η διάλεξη της Ομάδας Μαθηματικών με θέμα:

Υποδειγματικές λύσεις τεσσάρων μαθηματικών προβλημάτων

από τον Σιλουανό Μπραζιτίκο
(Χάλκινο μετάλλιο 49η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα, Ισπανία 2008)

new.trikalacity.gr/art/xalkinos-olympionikis-sta-mathimatika-o-siloyanos-mprazitikos

www.e-enimerosi.gr/files/pdf/31-12-2008_p14.pdf

το Σάββατο 15-10-2011 και ώρα 5μμ στην αίθουσα 07 του Βαρβακείου Λυκείου. 

Για λεπτομέρειες: 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14/10/2011


Δεδομένου ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δε φρόντισαν να παραδοθούν τα βιβλία στο σχολείο μας, αναγκασθήκαμε να τα μεταφέρουμε από το 3ο Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου (περιοχή δακτυλίου ΟΤΕ), είτε χρησιμοποιώντας δικά μας μέσα (δηλαδή τα αυτοκίνητά μας), είτε με τη συνδρομή του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού. Το μέγιστο ποσοστό βιβλίων έχει, συνεπώς, παραληφθεί και διανεμηθεί στους μαθητές μας. Τα λίγα που λείπουν θα παραληφθούν την επόμενη εβδομάδα. Αναμφίβολα, η ένταξη του ρόλου του μεταφορέα στα διδακτικά μας καθήκοντα δεν μας ικανοποιεί καθόλου, όμως, προφανώς, το συμφέρον των μαθητών μας προηγείται.

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10/10/2011

Παρά την 24ωρη απεργία όλων των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς, η παρουσία των μαθητών μας στο σχολείο ήταν μαζικότατη, πράγμα που από μόνο του δίνει απαντήσεις.

Τα βιβλία που θα παραλαμβάναμε σήμερα, θα τα παραλάβουμε μάλλον την Πέμπτη. Ο λόγος είναι ότι το φορτηγό του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού που μας βοηθά στις μεταφορές, προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο επειδή οι εργαζόμενοι στο Δήμο πραγματοποιούν κατάληψη του εργασιακού τους χώρου. Στο ζήτημα των βιβλίων, ότι ισχύει για το Λύκειο, ισχύει και για το οικείο Γυμνάσιο.

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ 9/10/2011, 10ΜΜ

Ο απόλυτος σουρεαλισμός. Η παρεμπόδιση της εισόδου καθηγητών και μαθητών στο σχολείο έληξε σταδιακά την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή που έγινε και νέα συνάντηση καθηγητών-μαθητών της Α' και της Β' Λυκείου την 4η και την 5η ώρα του διδακτικού ωραρίου και αφού τις προηγούμενες δυο ώρες είχε γίνει μάθημα. Σήμερα, ο Διευθυντής στο γραφείο του προσπαθεί να ολοκληρώσει τον οικονομικό απολογισμό της Σχολικής Επιτροπής για να παραδώσει στη νέα Καλλικρατική Σχολική Επιτροπή ενώ στο προαύλιο χώρο είναι ορατά και ακούγονται νεαρά άτομα αγνώστου ταυτότητας. Στις πόρτες του προαυλίου, όπως συνηθίζεται τελευταία, έχουν τοποθετηθεί και πάλι κλειδαριές ποδηλάτου κλπ. Υπάρχει ενδεχόμενο ο Διευθυντής να είναι εγκλωβισμένος στο σχολείο, πράγμα που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, ως προς την πρωτοτυπία του. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την παραλαβή μέρους των βιβλίων που λείπουν την περασμένη Παρασκευή, αύριο Δευτέρα πρόκειται να παραληφθούν και τα υπόλοιπα βιβλία.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Πανεπιστήμιο Κρήτης το μόνο ελληνικό ανάμεσα στα 300 καλύτερα του κόσμου

Το Πανεπιστήμιο της Κρήτης είναι το μόνο που κερδίζει μια θέση ανάμεσα στα 300 καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου. Βρίσκεται στην ομάδα που μοιράζεται τις θέσεις από το 276 έως το 300. Τα στοιχεία βρίσκονται εδώ:
http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2011-2012/276-300.html

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 6/10/2011


Σήμερα, οι μαθητές μας άνοιξαν την είσοδο του σχολείου μας παραδίδοντάς μας τα κλειδιά του λουκέτου που την κρατούσε κλειστή λέγοντάς μας, λιτά, «τηρούμε τη χθεσινή μας δέσμευση». Από έλεγχο που πραγματοποιήσαμε στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου διαπιστώθηκε ότι δεν έχει γίνει η παραμικρή ζημιά.

Όμως, παρά το γεγονός ότι οι μαθητές μας εκλήθησαν να εισέλθουν στις τάξεις τους, αυτό δεν έγινε και πραγματοποιήθηκε βουβή αποχή από τα μαθήματα.

Ο Σύλλογος των Καθηγητών μας αποφάσισε, αύριο, μετά την κανονική έναρξη των μαθημάτων να γίνει νέα συνάντηση με τους μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, την 4η και την 5η διδακτική ώρα, θεωρώντας ότι οι ώρες συλλογικής επικοινωνίας με τους μαθητές μας δεν είναι «χαμένες» αλλά αποτελούν εξαιρετικά χρήσιμη παιδαγωγική πράξη. Τα παιδιά της Γ' αρκετό τρέξιμο έχουν, οπότε τα αφήνουμε απερίσπαστα στα διαβάσματά τους.

Δεδομένου ότι τα κλειδιά της εξωτερικής μας πόρτας είναι πλέον κοινόχρηστα (!), αναγκαστήκαμε να εξασφαλίσουμε ότι θα παραμείνει κλειστή μέχρι αύριο το πρωί με όποιον τρόπο κρίναμε προσφορότερο.


Υ.Γ. Σήμερα τα tech-freaks των τελευταίων 25-30 ετών που λάτρεψαν τα μηχανήματα της Apple-Mackintosh (όλα τα Mac, i-Mac, i-pod, i-phone, i-pad) πενθούν το θάνατο του μεγάλου πρωτοπόρου Steve Jobs. Την εξαιρετική ομιλία του προς τους αποφοίτους του Stanford το 2005, αξίζει να παρακολουθήσουν όλοι οι μαθητές μας. Θα την βρείτε εδώ:

 http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 5/10/2011

Στη συνάντηση μαθητών-καθηγητών που έγινε στο γυμναστήριό μας συμμετείχαν 80-90 μαθητές επί συνόλου 315 (Α' Λυκείου: 112, Β' Λυκείου: 105, Γ' Λυκείου: 98) δηλ. 25-29%. Η συζήτηση ήταν ανοιχτή και ειλικρινής, χωρίς υπονοούμενα και "δώρα κάτω από το τραπέζι". Με την κουβέντα προέκυψε ότι το αίτημα για βιβλία αφορά πολύ λιγότερο τα συγκεκριμένα βιβλία που λείπουν και πολύ περισσότερο το σύγχρονο αναβαθμισμένο κατάλληλο για τον εικοστό πρώτο αιώνα βιβλίο, ζήτημα στο οποίο κανείς δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει. Ενδιαφέρουσα ήταν και η δήλωση μαθητή μας που όπως είπε είναι του 20 χωρίς να έχει ποτέ ανοίξει συγκεκριμένο σχολικό βιβλίο, αρκούμενος στις καλύτερες από το βιβλίο σημειώσεις που χορηγεί ο καθηγητής του. Εντύπωση επίσης προκάλεσε το γεγονός ότι οι μαθητές μας  αντιλαμβάνονται, η διατύπωση είναι δική τους, ότι άσχετα με το αν το σχολείο είναι ανοιχτό ή κλειστό, η ευθύνη για τη σωματική τους ακεραιότητα βαρύνει το εκπαιδευτικό προσωπικό, τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες. Η θέση που διατυπώθηκε εκ μέρους μας ήταν ότι η ευθύνη αυτή αίρεται μόνον όταν έχουν εξαντληθεί τα νόμιμα μέσα για το άνοιγμα του σχολείου και έχουν αποτύχει.

Όμως, παρ' όλο που το κλίμα που αναπτύχθηκε ήταν θετικό και ελπιδοφόρο, χωρίς τις μικροαντιπαραθέσεις που ζήσαμε χθες με τους γονείς, και έδειχνε πως βαίνουμε προς εκτόνωση, τελικά το τοπίο για την αυριανή μέρα παραμένει θολό.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 4/10/2011, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Μετά από αίτημα των μαθητών μας, η προγραμματισμένη για σήμερα συνάντηση μαζί τους μετατέθηκε για αύριο στις 10πμ. Οι μαθητές ανέφεραν ότι δεν είχαν ενημερωθεί σχετικά όλοι με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν προσέλθει στο χώρο του σχολείου λίγοι. Η συνάντηση με τους γονείς πραγματοποιήθηκε κανονικά με μειωμένη προσέλευση και λόγω της δυσκολίας επικοινωνίας μαζί τους υπό τις παρούσες συνθήκες. Οι γονείς ενημερώθηκαν για τις αποφάσεις του χθεσινού Σχολικού Συμβουλίου και ακούσθηκαν οι απόψεις τους χωρίς να λείψουν μικροεντάσεις. Πάντως συμφωνήσαμε ότι ανεξαρτήτως προσωπικών θέσεων, κοινός σκοπός όλων μας είναι η πρόοδος των μαθητών μας.

Ένα θέμα που προέκυψε στη διάρκεια πρωινού διαλόγου με τους μαθητές μας είναι ότι δεν είναι όλοι ενήμεροι για το περιεχόμενο του εσωτερικού σχολικού μας κανονισμού, ιδιαίτερα σε σχέση με την παρεμπόδιση εισόδου των εκπαιδευτικών στον εργασιακό τους χώρο για να εκπληρώσουν το λειτούργημά τους. Τα παιδιά της Α' Λυκείου έχουν δίκιο γιατί δεν τους έχει διανεμηθεί ακόμη ο κανονισμός μια και προτιμήθηκε η χρησιμοποίηση του διαθέσιμου χαρτιού για φωτοτυπίες μαθημάτων, και όχι του κανονισμού. Όμως, τα μεγαλύτερα παιδιά τον έχουν από πέρσι. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, ο σχολικός κανονισμός αναρτήθηκε στη δεξιά πλευρά του ιστολόγιου.

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΕΝΑΣ ΠΡΟΠΕΡΣΙΝΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕ

Έκανα μια ανάρτηση σχετικά με τα σημερινά και στο facebook και ένας προπέρσινος απόφοιτός μας έσπευσε να μου απαντήσει. Η απάντησή του ήταν απάντηση αποφοίτου του Βαρβακείου με όλη τη σημασία της λέξης, καμάρωσα, ένιωσα περήφανος, και σπεύδω να την δημοσιοποιήσω:


Καλησπέρα κύριε ... Όπως είπατε κι εσείς στο Βαρβάκειο υπάρχει και μια παράδοση στις καταλήψεις. Από την άλλη θεωρώ εν μέρει δικαιολογημένη την αντίδραση που γίνεται εάν έχει ως αποκλειστικό στόχο τα όσα συμβαίνουν το τελευταίo διάστημα. Και εξηγούμαι: επειδή βγαίνοντας από το σχολείο καταλαβαίνεις πώς είναι ο κόσμος στην πραγματικότητα να αναφέρω ένα απλό παράδειγμα... Αυτή τη στιγμή σπουδάζω Διοικ. Επιχ/σεων στο ΤΕΙ Πειραιά και είμαι φοιτητής στο δεύτερο έτος. Πέρυσι για ένα διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Μαρτίου, για διάφορους λόγους αναπτύχθηκε μια τεράστια κόντρα μεταξύ της Διοίκησης του ΤΕΙ και του Υπουργείου με αποτέλεσμα την έλλειψη χρημάτων ακόμη και για τα απαραίτητα, ήτοι χαρτί για φωτοτυπίες και μαρκαδόρους για τους πίνακες, τα οποία αναγκαστικά πλήρωναν οι απλήρωτοι επί μήνες Δάσκαλοί μας ώστε να γίνεται μάθημα. Οι επιλογές ήταν δυο: Είτε "το κλείναμε το μαγαζί", είτε συνεχίζαμε για όσο αντέχαμε (υπ’ όψιν ότι δεν υπήρχε ούτε πετρέλαιο για θέρμανση, ούτε φύλαξη, ούτε καθαριότητα για κάποιες μέρες). Παρ' όλα αυτά αποφασίσαμε ότι η δεύτερη επιλογή ήταν η σωστή... Τελικά, παρά τα τεράστια προβλήματα και τις τραγικές ελλείψεις στα στοιχειώδη καταφέραμε όχι μόνο να αντέξουμε αλλά και να οργανώσουμε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες για τα οποία εμείς οι φοιτητές καθόμασταν ολόκληρα 12ωρα εκεί ώστε να μπορέσουν να γίνουν με αποτέλεσμα η αξιολόγηση που έγινε στο Ίδρυμα από το οργάνισμο World Ranking Universities που γίνεται κάθε χρόνο να μας φέρει πολύ ψηλά, πάνω από ιστορικά πανεπιστήμια όπως το Πάντειο, το Χαροκόπειο κ.α. και μαλιστά πάνω από 2.000-3.000 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη και καμιά 10αριά στην ελληνική! Με αυτό θέλω να πω απευθυνόμενος προς τους μαθητές κυρίως ότι παρόλα τα προβλήματα ουσιαστικά δικαιολογία δεν υπάρχει. Η καλύτερη επομένως αντίδραση στις δυσκολίες και στις αδικίες που γίνονται είναι να καταφέρνεις να βγαίνεις αλώβητος και καλύτερος και αν υπάρχει απέναντί σου ισχυρότερος από εσένα εχθρός να τον εκνευρίζεις και να τον πεισμώνεις, όπως κάποτε είπε και ο Ουίνστον Τσόρτσιλ. Προφανώς κάτι τέτοιο δε μπορεί να γίνει παντού, όπως για παράδειγμα όταν σου κόβουν το μισθό όπως τώρα, όσο και να θες δε μπορείς, αλλά όπου και όποτε είναι εφικτό αυτό, θα πρέπει να γίνεται. Άλλωστε το Βαρβάκειο δεν είναι το τυχαίο σχολείο που οι μαθητές είναι παραμελημένοι άρα η κατάσταση δε θα πρέπει να είναι τραγική. Από όσο θυμάμαι πάντα κάποιος φρόντιζε για να έχουν περισσότερα οι μαθητές από ό,τι στα άλλα σχολεία. Εάν θέλετε αναφέρετε το παράδειγμα αυτό (και χωρίς τόπο χρόνο κλπ) και πείτε στους μαθητές σας ότι με κατάληψη το μόνο που πετυχαίνεις είναι κλειστό σχολείο. Και κλειστό σχολείο, σημαίνει νεκρό σχολείο. Εάν τότε είχαμε κάνει κατάληψη στο ΤΕΙ το πιθανότερο είναι σήμερα να ήμασταν αλλού φοιτητές γιατί απλά το δικό μας ΤΕΙ δε θα υπήρχε πλέον, αφού εάν πραγματικά μας κυνηγούσαν όπως ισχυριζόταν ο πρόεδρος του ιδρύματος, τότε αυτοί που μας κυνηγούσαν θα είχαν βρει την ευκαιρία που έψαχναν. Ο μόνος τρόπος να αντιδράσεις είναι να αντέξεις και να ξεπεράσεις τις δυσκολίες... Αλλιώς δίνεις ευκαιρίες σε όσους σε κυνηγούν και η κατάληψη δίνει την ευκαιρία (η Χριστοφιλοπούλου τη βρήκε αυτή την ευκαιρία και ισοπέδωσε με αυτά που είπε σήμερα τις αντιδράσεις και τα αιτήματα των μαθητών). Καλό κουράγιο.!

ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ


Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του
Πειραματικού Γενικού Λυκείου της Βαρβακείου Σχολής,

Το βράδυ της Κυριακής 2/10/11, γύρω στις 7:30μμ συνάδελφος του οικείου Γυμνασίου με ενημέρωσε ότι περνώντας από το σχολείο είδε αλυσίδες στις πόρτες μας και κινητικότητα στο προαύλιο. Έφτασα στο σχολείο μετά από 15΄, ακριβώς τη στιγμή που ο συνάδελφός μου φώναζε σε κάποιον που διαρρήγνυε το γραφείο των γυμναστών μας δοκιμάζοντας το λουκέτο του με μια αρμαθιά κλειδιών. Λίγο μετά είδα την πόρτα του γραφείου ανοιχτή. Έχοντας φέρει μαζί μου τη φωτογραφική μου μηχανή, φωτογράφησα τα 15-20 παιδιά που ήταν συγκεντρωμένα πράγμα που προκάλεσε σχετική αναστάτωση (δώρον άδωρο η φωτογραφία, γιατί όλοι τους φορούσαν κουκούλες). Ένας άγνωστος νεαρός (ασκεπής) ήρθε στα κάγκελα για να μου επιδώσει τα αιτήματα της κατάληψης. Επρόκειτο περί εξωσχολικού που όταν τον ρώτησα μου είπε ότι είναι από αλλού (!) και ότι έχει αποφοιτήσει. Εννοείται ότι δεν δέχτηκα να ακούσω τα αιτήματά που μετέφερε το συγκεκριμένο άτομο, αν και συγκράτησα ότι το πρώτο του πρόβλημα αφορούσε το νέο νόμο για τα Πανεπιστήμια.  

Λόγω της διάρρηξης που είχε γίνει κάλεσα την Άμεσο Δράση που ήρθε μετά από 15-20΄. Ένας από τους αστυνομικούς ζήτησε από τους «εγκλείστους» να ανοίξουν την πόρτα για να ελέγξουμε αν είχε γίνει καμιά ζημιά στο γραφείο των γυμναστών. Το αίτημα του αστυνομικού έγινε αποδεκτό και εισήλθαμε στο σχολείο. Βρήκαμε κλειστή την πόρτα που πριν από λίγο είχα δει ανοιχτή (προφανώς έχουν, τελικά, αντικλείδι). Έλεγξα το σχετικό γραφείο χωρίς να διαπιστώσω εμφανή ζημιά ή κλοπή. Στη συνέχεια, κάλεσα έναν μαθητή μας που προς τιμή του είχε δείξει το πρόσωπό του και τον κατέστησα υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά γίνει στο σχολείο μας. Διαμαρτυρήθηκε ότι δεν μπορεί ένας να είναι υπεύθυνος για τα πάντα. Του είπα ότι καλό θα ήταν να μοιραζόταν η ευθύνη μεταξύ περισσοτέρων. Του συνέστησα ακόμη να μην εμπιστεύεται τους εξωσχολικούς που προφανώς εξυπηρετούν δικούς τους σκοπούς εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια και τον ενθουσιασμό των μαθητών. Μου απάντησε ότι δεν ξέρει πώς είχαν έρθει οι εξωσχολικοί και πως το πρωί θα είχαν φύγει. Κατόπιν αποχώρησα. Μετά από λίγο πήρα μήνυμα (sms) που έλεγε ότι την ευθύνη για την ασφάλεια του κτιρίου (που σημειωτέον ανήκει στο «Βαρβάκειον Ίδρυμα» και έχει κτιστεί με χρήματα του κληροδοτήματος του Εθνικού μας Ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη) την ανελάμβαναν 5 συνολικά μαθητές μας της Β’ Λυκείου και ότι την επομένη μέρα θα εμφανιζόντουσαν και άλλοι για να δώσουν τα ονόματά τους.

Την επομένη, σήμερα δηλαδή το πρωί (3/10/2011), όταν προσήλθα στο σχολείο μας, μαθητές μας δεν επέτρεψαν την είσοδο τη δική μου και των συναδέλφων μου στον εργασιακό μας χώρο, μάλιστα με παρρησία μου δήλωσαν και τα ονόματά τους τα οποία και κατέγραψα (όλοι μαθητές/-τριες της Β’ Λυκείου!). Δυστυχώς, έξω από το σχολείο μας υπήρξε ένταση μεταξύ ενός γονέα και του συνόλου σχεδόν των υπολοίπων συγκεντρωμένων γονέων, φαινόμενο που δεν πρέπει να επαναληφθεί γιατί και το κλίμα πυροδοτεί και κακό παράδειγμα δίνει στους μαθητές μας.

Προσπάθησα να έρθω σε συνεννόηση με μέλη του περσινού 15μελούς μαθητικού συμβουλίου (που φέτος δεν έχουν πλέον αρμοδιότητα εκπροσώπησης των συμμαθητών τους, άλλωστε οι σχετικές εκλογές είχαν προγραμματιστεί για την ερχόμενη εβδομάδα) και τους ζήτησα να θυμίσουν στους συμμαθητές τους ότι βάσει του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου μας, η παρεμπόδιση της εισόδου των καθηγητών στο σχολείο μας αποτελεί σοβαρότατο πειθαρχικό παράπτωμα που αντιμετωπίζεται αναλόγως από το Σύλλογο των Διδασκόντων. Επίσης, τους θύμισα ότι την περασμένη Παρασκευή είχα περάσει από όλα τα τμήματα και τους είχα ενημερώσει για την πάγια τακτική του σχολείου μας να αναπληρώνει τις διδακτικές μέρες που χάνονται, με ευθύνη των μαθητών, με αντίστοιχη περικοπή ημερών εκδρομών ξεκινώντας από τις πολυήμερες. Τα ίδια ακριβώς είχα πει και στους μαθητές που παρεμπόδισαν την είσοδό μου στο σχολείο καθώς και σε αυτούς που είχα δει το προηγούμενο βράδυ.

Στη συνέχεια συγκάλεσα Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο γραφείο των καθηγητών του Γυμνασίου του Π. Ψυχικού. Συμμετείχαν οι καθηγητές του σχολείου μας, ο Πρόεδρος και ένα μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, και η Πρόεδρος της νέας Σχολικής Επιτροπής ως εκπρόσωπος του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού. Έγινε μια γόνιμη συζήτηση και ελήφθησαν αποφάσεις για τις προσεχείς κινήσεις μας. Αρχικά θα ζητήσουμε από τους μαθητές μας (ήδη το έκανα) συνάντηση καθηγητών-μαθητών στο κλειστό μας γυμναστήριο στις 9πμ αύριο το πρωί. Ακολούθως,

ΚΑΛΕΙΣΘΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΑΥΡΙΟ 4/10/2011 ΚΑΙ ΩΡΑ 2ΜΜ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΘΕΣΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ

Με την ευκαιρία θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι για όσους μαθητές μας είναι ανήλικοι, η ευθύνη των πράξεών τους βαρύνει τους κηδεμόνες τους και οι ευθύνες αυτές θα αναζητηθούν, κυρίως σε περίπτωση καταστροφών.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ